Perioada de platou

Ai tinut cu strictete o dieta pentru a scapa de cele câteva kilograme în plus si acum te uiti cu placere în oglinda, esti mândra ca ai reusit sa obtii rezultate cu o dieta sanatoasa si un program bine ales de exercitii?

Si, dintr-o data, observi ca acul cântarului nu se mai misca. Revezi planul de dieta si “muncesti” mai mult la sala. Însa, chiar daca programul tau este în regula, au trecut doua saptamani fara a se întâmpla nimic. Si apoi o luna. Realizezi ca te-ai “lovit” de o perioada de platou, care este una dintre cele mai frustrante si inevitabile consecinte ale slabirii.

Perioada de platou este este des întâlnita, deoarece corpul se adapteaza usor cu regimul alimentar si antrenamentul fizic. Esti într-o forma mai buna, însa, pentru a începe sa pierzi din nou în greutate, va trebui sa faci câteva schimbari în dieta si sa introduci exercitii noi în programul tau pentru a-ti provoca organismul.

Varietate
Daca esti obisnuita sa alergi, sa pedalezi pe bicicleta stationara sau doar sa mergi într-un ritm mai rapid, va trebui sa încerci altceva, complet diferit. Alege la sala doua aparate pe care nu le-ai utilizat pâna acum si mentine un ritm constant 10 minute pe unul si 15 minute pe celalalt. Vei observa imediat o schimbare, deoarece folosesti muschi total diferiti decât pâna acum. Daca vrei ceva cu totul diferit, mergi la dans sau încearca yoga de doua-trei ori pe saptamâna.

Consolidarea mschilor
Ridica greutati, intensifica exercitiile pentru fese si picioare. Mareste numarul seturilor sau a repetarilor pe un set. Pentru a obtine rezultate vizibile, nu trebuie sa îti modifici tot programul, ci doar sa introduci elemente noi.

Reguli de pentru o silueta “usoara”

1. Convinge o prietena sa exerseze cu tine. Vei uita de filmul de la televizor si de punga cu biscuiti.
2. Mergi în weekend într-o vacanta activa la munte. Mergi pe jos, distreaza-te, mergi cu bicicleta, joaca baschet, tenis si respira aer proaspat.
3. Exerseaza zece minute în fiecare zi în plus fata de antrenamentul obisnuit… 
4. Daca esti obisnuita cu un antrenament de o ora si jumatate zilnic, scade 20-25 de minute din el, de doua-trei ori pe saptamâna. Este si asta o schimbare! Mareste, însa, intensitatea.
5. Nu mai face pauza între seturi. Sari coarda!
6. Alcatuieste un plan pentru dieta ta. Daca îti planifici ce manânci toata saptamâna, nu vei pofti la hamburgeri si înghetata.
7. Fixeaza-ti un scop! Nu, nu sa manânci tort în week-end, ci sa înoti, sa mergi la o partida de paint-ball, sa înveti sa calaresti.

This entry was posted in cura de slabire, diete pentru slabit. Bookmark the permalink.

Comments are closed.