Dieta de toamna

Dieta de toamna este un regim special conceput sa ofere celor ce o urmeaza o pregatire speciala pentru sezonul rece. Aceasta dieta este formata în special din alimente dulci-acrisoare. Pentru ca este toamna, corpul tau ar trebui sa beneficieze din plin de recolta de afine si coacaze, mere, pere, smochine, prune si gutui. Mâncarea de gutui sau de prune, compoturile si alte mâncaruri delicioase sunt recomandate în aceasta perioada.

Dieta de toamna include si o varietate de legume, care, înabusite, la gratar sau pur si simplu crude dau gust si sanatate alimentatiei tale. Exista o multime de variante: de la conopida si varza, pâna la sfecla, rosii, cartofi, ciuperci, vinete si ardei grasi. Sa nu uitam ca usturoiul si ceapa sunt acum la îndemana ta si sunt gata sa îti condimenteze si sa îti aromeze viata.

Chiar si dovleacul poate fi folosit cu succes în placinte, supe si copt, betacarotenul fiind o substanta deosebit de benefica pentru organismul uman.

În aceasta perioada a anului se poate mari si cantitatea de lactate consumate. Laptele de capra sau de vaca, feta sau cascavalul îti vor întari sistemul osos si te vor pregati si ele pentru sezonul rece. De preferat este consumul carnii de sezon, cum ar fi cea de rata. Ca de obicei, însa, te sfatuim sa nu exagerezi cu consumul de carne! Ea poate fi înlocuita cu linte, ciuperci sau soia. În locul lactatelor clasice, poti apela la tofu si la laptele din soia.

Sa nu uitam ca toamna este si sezonul nucilor. Iar acestea reprezinta un alt beneficiu de necontestat al dietei de toamna. Alunele de padure, arahidele, nucile, castanele te vor delecta cu gustul lor, însa, nu uita, totul se va consuma cu moderatie – nucile au un continut ridicat de calorii, iar tu trebuie sa ai grija de silueta ta si în aceasta toamna.

This entry was posted in cura de slabire, diete pentru slabit. Bookmark the permalink.

Comments are closed.