Nu uita de prânz daca vrei sa slabesti (1)

Un moment important al zilei tale de lucru este pauza de prânz. De ce? Pentru ca de fiecare data apare întrebarea: ce sa manânc? Din pacate, nu depinde numai de gusturi. Prânzul tau va fi în functie de ritmul si nevoile vietii tale: daca vrei sa slabesti, daca mergi la sala sau daca ai prea putin timp pentru toate acestea.

Obiceiul de a nu mânca acasa nu este foarte sanatos pentru ca, chiar daca ne satisface poftele, nu ajuta la tinerea sub control a grasimilor si a caloriilor. Mai ales în cazul prânzului ne lasam învinsi de lacomie si de graba, consumând tot felul de mâncaruri foarte consistente sau sandviciuri bogate în sosuri.

În acest fel, însa, vor avea de suferit si silueta, si digestia. Grasimile abundente din anumite produse (de exemplu din maioneza sau din mezeluri), se digera foarte lent. Astfel, în timpul dupa-amiezii, vei ajunge la o adevarata „leguma” si vei lucra cu dificultate. Ce ramâne de facut?

Îti prezentam, în continuare, câteva prânzuri ad-hoc pentru diferite exigente. Te vor ajuta sa rezolvi toate acele situatii în care nu stii ce sa manânci: când vrei sa dai jos câteva kilograme, când valorifici pauza de prânz frecventând o sala de gimnastica, atunci când ai foarte putin timp, când ai o digestie mai dificila sau te balonezi repede.

1. Prânz când esti la dieta
Ce trebuie sa manânci: o portie de brânza slaba (100 g) cu rosii (200 g) si o felie de pâine (50 g). E un prânz complet care te va ajuta sa îti mentii silueta. Contine 285 de calorii, cu foarte putini carbohidrati din felia de pâine. Poti amesteca brânza cu rosiile, fara sa mai adaugi ulei. Iar daca vrei neaparat ceva de baut, îti recomandam un suc de portocale.

Alternativa: daca nu suporti lactatele, înlocuieste brânza slaba cu friptura de vita sau curcan (80 g -100 g). Poti înlocui si rosiile cu orice alta leguma, dar atentie la adaosul de ulei. În locul otetului, chiar si al uleiului, poti folosi doar zeama de lamaie, iaurt sau ierburi aromatice.

Ce sa manânci în restul zilei:
Mic dejun – o ceasca de lapte semidegresat (150 ml) cu 40 g de cereale (patru linguri). Gustare – un iaurt slab cu fructe.
Cina – salata de verdeturi (150 g) cu o lingurita de brânza rasa (5 g) sau sunca presata/muschi afumat (80 g -100 g) cu salata de legume (200 g) cu o lingurita de ulei (10 g) si 50 g de pâine.
Desert: Salata de mere si portocale (200 g).

This entry was posted in cura de slabire, diete pentru slabit. Bookmark the permalink.

Comments are closed.