Masa de sarbatori

(Nu uita de prânz daca vrei sa slabesti – 2)

Între alergatura dupa cadouri si cea dupa mâncare si ornamente de brad, nu prea mi îti ramâne timp sa treci si pe la sala. Nu uita, însa, ca, cel putin o ora de efort sustinut te va ajuta sa te rasfeti cu deliciile culinare ale acestei perioade. Asadar…

Ce îti recomandam sa manânci daca mergi la sala:
Salata de paste (50 g) cu mazare (20 g), sunca presata (30 g) si cascaval (20 de grame). Poti adauga o lingurita de ulei (10 ml). Carbohidratii din paste sunt ideali pentru a reintegra rezervele de energie utilizate în timpul gimnasticii, asa cum marul îti va da zaharul de absorbtie imediata. Acest prânz are si aportul necesar de proteine (mazare, sunca si brânza) pe lânga sarurile minerale si vitaminele continute de fructe. Totul contine doar 540 de calorii.

Alternativa: poti mânca o salata de orez în locul pastelor sau un sandvici cu sunca, legume si brânza.

Ce sa manânci în restul zilei:
Mic dejun – o cana de lapte semi-degresat cu doua felii de pâine toast unse cu gem.
Gustare – o banana, care satura si reintegreaza potasiul pierdut prin transpiratie.
Cina – 50 g de biftec la gratar, doua felii de pâine (50 g) cu o garnitura de legume (200 g) si o lingurita de ulei (10 ml).

Nu mergi la sala, dar ai de alegat?
Ce trebuie sa manânci la pranz: un iaurt integral (125 ml) cu un fruct taiat bucatele (un mar, o para, 100 g de ananas, o jumatate de banana, 100 g de struguri) plus cinci biscuiti. Iaurtul cu fructe este un aliment aproape complet, continând zahar pentru primul ajutor, proteine si saruri minerale. În plus, este foarte usor de digerat. Biscuitii îti furnizeaza carbohidratii de lenta absorbire care îti dau energie pentru toata dupa-amiaza. Pentru a-ti potoli setea, alege apa minerala gazoasa, deoarece favorizeaza digestia.

Alternativa: daca te simti slabita si vrei ceva dulce, alege o budinca de vanilie cu trei biscuiti.

Ce trebuie sa manânci în restul zilei:
Mic dejun – lapte semi degresat (150 ml) si un sandvici (30 g) cu gem.
Gustare – un pachetel de biscuiti sarati, sticksuri (25 g).
Cina – având în vedere prânzul redus la minimum, poti sa îti pregatesti o cina completa: spaghete cu sos de rosii (50 g) si carne la gratar (120 g) cu garnitura de legume fierte sau crude (200 g) si o lingurita de ulei (10 ml).
 
Desi este destul de greu sa faci „reduceri” la masa de sarbatori, cu siguranta te vei felicita la sfârsitul perioadei pentru alegerile facute. Pe cuvânt de onoare!

This entry was posted in cura de slabire, diete pentru slabit. Bookmark the permalink.

Comments are closed.