Mit si adevar despre diete

Deja ati auzit, probabil, despre dietele miraculoase care va scapa de kilogramele în plus ca prin minune: “Slabesti 10 kilograme în 10 de zile” sau “Manânci cât poti si slabesti cât vrei”. Dupa parerea specialistilor aceste diete miraculoase nu sunt decât mituri. De cele mai multe ori, adevarul este cu totul altul.

Mitul 1: “Dietele drastice va vor ajuta sa pierdeti permanent kilograme.”
De fapt, lucrurile stau altfel. Dietele foarte severe nu sunt cele mai indicate pentru a slabi si pentru a va mentine greutatea si dupa încheierealor. În primul rând, atunci când urmati un astfel de regim, trebuie sa renuntati la foarte multe alimente, iar, dupa o perioada, nu foarte lunga, va veti plictisi sau nu veti mai putea rezista. Daca, la început, dieta va da rezultate, mai târziu veti constata, pe propria piele, ca sacrificiul pe care l-ati facut nu v-a ajutat prea mult, ci, din contra, ati “reusit” sa acumulati câteva kilograme. Sa nu mai vorbim de faptul ca, renuntând la o multime de alimente, organismul va avea de suferit. O parte dintre vitaminele si mineralele necesare bunei functionari vor lipsi din alimentatie. De aceea, persoanele cu anumite carente sunt sfatuite sa nu înceapa o astfel de dieta.

Mitul 2: “Dietele bazate pe alimente bogate în proteine si sarace în carbohidrati sunt un mod sanatos de a slabi.”
Efectele pe termen lung ale unei astfel de diete nu sunt cunoscute. Însa un regim alimentar bogat în proteine, fie animale, fie vegetale, nu aduc decât un aport cerescut de colesterol. Colesterolul mareste riscul aparitiei bolilor cardiace. Pe de alta parte, în timpul acestei diete, consumul de fructe, de legume si de cereale este scazut. Lipsa fibrelor în alimentatie duce la constipatie, organismul se simte slabit, fara vigoare.

Un studiu facut recent demonstreaza faptul ca un consum mai mic de 130 g de carbohidrati pe zi duce la aparitia cetonelor în sânge. Aceste cetone nu sunt altceva decât grasimi hidrolizate partial. Efectul lor este foarte nociv. Concentratia crescuta a cetonelor în sânge conditioneaza organismul sa sintetizeze acid uric. Acidul uric este factorul de risc pentru aparitia gutei si a afectiunilor de la nivelul rinichilor.

Mitul 3: Anumite alimente, cum ar fi grapa, telina sau supa de varza pot arde caloriile si va ajuta sa slabiti.”
Aceasta afirmatie este una foarte gresita. Niciun aliment nu poate arde grasimile depuse. Anumite alimente care au un continut crescut în cafeina pot duce la o accelerare a metabolismului, însa pentru o perioada scurta de timp. În niciun caz nu veti slabi.

This entry was posted in cura de slabire, diete pentru slabit. Bookmark the permalink.

Comments are closed.