Sarbatorile au trecut sau, pentru unii dintre noi, se apropie de sfârsit. Cu siguranta ca mesele pline de bunatati si-au lasat, întru câtva, amprentele asupra noastra. De cele mai multe ori, ajungem sa suferim crize de balonare, iar sentimentul nu este câtusi de putin placut. Îti propunem, în continuare, câteva meniuri care te vor ajuta sa scapi de acest fenomen. Aceasta, mai ales, la vremea prânzului, când esti la serviciu si nu prea ai multe alternative.

Ce trebuie sa manânci: orez fiert (60 g) cu morcovi fierti (30 g), o lingurita de ulei (5 g) si una de brânza rasa (5 g) plus trei felii de toast. Orezul fiert este foarte usor de digerat si îti aduce carbohidrati ce te vor ajuta sa ramâi satula pe toata durata dupa-amiezii. Morcovii contin multe fibre si nu te baloneaza. Trebuie sa eviti, însa, pâinea proaspata, care este foarte greu de digerat din cauza miezului si poate sa îti provoace balonare din cauza drojdiei. Alege, în schimb, pâinea toast. Bea, la sfârsit, un ceai de marar, care are un efect antibalonare. Pentru ca efectul digestiv sa fie maxim, licoarea trebuie bauta calda.

Alternativa: daca nu ai avut timp sa îti prepari acasa prânzul, poti comanda o portie de brânza slaba (120 g) cu un cartof sau doi dovlecei fierti si o lingurita de ulei.

Ce trebuie sa manânci în restul zilei:
Mic dejun. O ceasca de ceai sau de lapte si trei felii de toast cu miere.
Gustare. O para.
Cina. Poti alege între paste (50 g) cu unt (5 g), legume fierte (200 g) sau peste fiert (150 g), mult mai usor de digerat decât carnea, si doi-trei cartofi fierti (250-300 g) cu legume fierte (150 g).

Nu uita! La prânz, deconecteaza-te! Si pentru ca totul sa fie perfect, mai avem câteva recomandari:

1. Nu mânca în timp ce lucrezi! Închide computerul, nu raspunde la telefon si acorda-ti cel putin jumatate de ora pentru prânz si cinci-zece minute pentru gustare, respectând mereu acelasi program.

2. Asaza-ti masa cu grija, astfel impresia de prânz complet te va tine departe de snackurile de dupa-amiaza.

3. Dupa ce ai mâncat, schimba locul. Daca poti, ia o gura de aer sau bea o cafea afara. Fa câtiva pasi, ca sa reactivezi circulatia. Vor avea de câstigat atât digestia, cât si starea de spirit.

This entry was posted in cura de slabire, diete pentru slabit. Bookmark the permalink.

Comments are closed.