Culoare în mâncare

Culoarea si gradul de atractie al mâncarii sunt strans legate. Doar vederea mâncarii declanseaza un „atac” al neuronilor din hipotalamus. Studiile au aratat ca subiectii carora li s-a dat sa manânce pe întuneric, au raportat ca le lipsea un element principal care îi facea sa nu aprecieze hrana atât de mult: aspectul acesteia. Ceea ce demonstreaza ca, înainte de a ajunge la papilele gustative, organismul trebuie convins întâi, cu ajutorul aspectului, ca ceea ce urmeaza a fi gustat, merita efortul. Acest fapt denota ca unele feluri de mâncare ce nu sunt apreciate de consumatori, nu au neaparat o problema cu gustul rau, cu textura sau cu mirosul, ci cu faptul ca publicul nici nu ajunge sa le guste din cauza ca nu arata apetisant. Culorile pe care ne place sa le regasim la produsele pe care le mâncam sunt, în general, cele din categoria verdelui, maroului si rosului.

Gândeste colorat

Desigur, cel mai simplu este sa manânci alimentele gata colorate de la natura. Cele mai variate, din punct de vedere al coloristicii, sunt fructele si legumele. Cu toate acestea, iarna si în alte anotimpuri mai sarace în cruditati, trebuie sa ai un aport suficient si din alte tipuri de alimente, iar printre acestea se numara proteinele (în special lactatele) si fibrele. Nu îti ramâne altceva de facut, decât sa înveti cum poti înlocui culorile cu care te-ai obisnuit cu altele, mai deosebite, care se încadreaza în „curcubeul” amintit.
 
Iata, în acest sens, câteva recomandari:
Verde – Salata de dovlecei
Fierbe câti dovlecei doresti, si apoi marunteste-i ca pentru salata de vinete. Adauga usturoi verde tocat marunt si amesteca bine totul. Vei obtine o apetisanta salata verde, pe care o vei mânca pe nerasuflate alaturi de o felie de pâine prajita.

Alb-rosu – Brânza cu boia
Ai nevoie de brânza de vaci, ceapa taiata marunt, si de o lingura sau doua de boia (iute sau dulce, dupa gust). Amesteca totul bine si lasa-le putin la frigider înainte de servire, pentru a intra bine culoarea condimentului în amestec.

 Verde/ rosu – Icre colorate

În functie de preferinta ta cromatica, poti înlocui celebra salata de icre, atât de folosita ca aperitiv pentru mesele traditionale românesti, cu una mai deosebita. Daca vrei sa îi dai o nuanta primavaratica, de verde crud, atunci toaca marunt un fir sau doua de ceapa verde (sau de praz). Daca vrei sa iasa mai rosie, combina icrele cu boia.

Galben – Orez 

Desi stii ca este sanatos, te-ai saturat deja de aspectul garniturii tale cu specific chinezesc. Înlocuieste acum culoarea neutra, specifica orezului, cu una colorata: adauga dupa fierbere putin curry si vei obtine atât un gust deosebit, cât si o culoare mai apetisanta.

This entry was posted in cura de slabire, diete pentru slabit, sfatul medicului. Bookmark the permalink.

Comments are closed.