Nu te îngrasa de Paste! (1)

Nu-i asa ca în fiecare an îti propui sa nu te îngrasi în perioada sarbatorilor? Îti mai aduci aminte de anul trecut? Dupa ce te-ai îndopat cu pasca, miel si drob, ti-ai dat seama ca nu mai poti îmbraca unele fuste sau sacouri? Te gândesti deja ca nici vara care urmeaza nu vei putea purta costum de baie din doua piese? Anul acesta însa, îti oferim sansa sa te tii de cuvânt. Nu trebuie decât sa urmezi câteva reguli simple.

1. Cântareste-te o data pe saptamâna.

Chiar daca de multe ori nu-l putem suferi, cântarul îti va arata în ce masura îti respecti planul de a nu te îngrasa în aceasta perioada. Unica regula de care trebuie sa tii cont este urmatoarea: acelasi cântar, în acelasi moment al zilei, în aceeasi zi a saptamânii. Nu ar fi rau sa alegi ziua de luni în acest scop, pentru ca în felul acesta vei începe saptamâna stiind exact cum stau lucrurile.

2. Nu renunta la antrenamentele fizice programate.

Exercitiile fizce practicate cu regularitate ard caloriile si te ajuta sa îti mentii greutatea sub control, aceasta numai daca esti constiincioasa. În perioada sarbatorilor de Paste, ai putea fi tentata sa abandonezi programul pe care în restul anului îl urmezi cu strictete. Ar fi pacat ca, în numai câteva saptamâni, sa pierzi ce ai realizat pâna acum.

3. Nu te pedepsi, renuntând complet la dulciuri.

Savureaza o prajiturica, o felie de tort, câteva bomboane de ciocolata sau fursecuri. Ai grija doar sa nu exagerezi din punct de vedere cantitativ, dar permite-ti un mic rasfat. Simte gustul delicios mestecând încet. Daca îti impui restrictii absurde, nu este exclus ca peste putin timp sa evadezi într-o cutie uriasa cu dulciuri.

4. Nu vei spune niciodata: “Oricum am mâncat mult astazi, ce mai conteaza daca mai manânc un pic!”

Bine, s-a întâmplat: ai luat o masa de prânz copioasa, în compania prietenilor. Ai baut un pahar de vin, ai mâncat câteva felii de pâine si te-ai delectat cu o bucata generoasa de pasca. Daca facem un calcul, vom ajunge probabil la concluzia ca ai asimilat ceva mai mult decât trebuia. În cazul în care te vei ospata si la cina în acelasi fel, vei adauga cel putin 1000 de calorii. Cel mai indicat este sa consideri masa de prânz ca fiind o abatere singulara si sa îti reiei regimul alimentar obisnuit. 

5. Manânca ceva înainte de a pleca la o petrecere

Esti invitata la o petrecere si te pregatesti pentru aceasta ocazie. Oglinda îti spune ca arati superb. Dar n-ai uitat ceva, oare? Deschide frigiderul si serveste-te cu o gustare cu un continut bogat de proteine: iaurt, brânza de vaci, o salata de pui sau de ton. În felul acesta, nu vei fi iremediabil sedusa de toate produsele alimentare atât de ispititoare si cu atât de multe calorii, care vor fi servite la petrecere. Daca însa nu poti rezista, ar fi bine sa te limitezi la ceva usor: creveti, cruditati sau preparate din carne de pui. Evita, pe cât posibil, mâncarurile care contin sos.

This entry was posted in cura de slabire, diete pentru slabit. Bookmark the permalink.

Comments are closed.