Dieta probiotica

Probioticele sunt culturi vii de bacterii care traiesc în tractul nostru digestiv, în deplina armonie cu restul organismului. În ultimii zece ani, aceste bacterii care nu produc nicio boala au fost studiate cu mare atentie pentru a li se pune în evidenta rolul pe care îl joaca în reglarea imunitara (stimuleaza producerea de imunoglobuline), absorbtia nutrientilor sau tratamentul diareei la copii si adulti. Din pacate, echilibrul acestor culturi bacteriene este sensibil si poate fi usor perturbat de factori cum ar fi: stresul, antibioticele sau anticonceptionalele.

Iata care sunt beneficiile probioticelor asupra sanatatii:

1. Probioticele pot preveni “deranjul” intestinal de orice natura (diaree sau constipatie).
2. Aceste microorganisme benefice pot reduce inflamatia si hipersensibilitatea digestiva cauzata de alergiile alimentare (la lactoza, gluten, etc).
3. Pot ajuta la prevenirea degenerarii ficatului cauzata de o dieta necorespunzatoare.
 
Când este necesar aportul de probiotice? Ingerarea acestor microorganisme poate fi facuta atât cu ajutorul alimentelor, cât si cu suplimente nutritive,  iar scopul acesteia poate fi preventiv sau de tratare. Asadar, un pahar cu iaurt proaspat (fara adaos de zahar, fructe, cereale, seminte sau alte insertii) poate fi consumat pentru perioade lungi de timp, fie pentru o dieta echilibrata, fie pentru a trata o diaree rezultata din diverse motive: stres, tratamente cu antibiotice, infectii, etc.

Exista persoane care, desi manifesta o intoleranta la lactoza, pot consuma iaurt deoarece lactoza (sau zaharul din lapte) fermenteaza si este transformat în acidul lactic din iaurt, chiar sub actiunea probioticelor. În schimb, persoanele alergice la proteinele din lapte, nu pot consuma nici iaurt, si atunci suplimentarea cu probiotice sub forma de pastile este solutia cea mai simpla.

Alimentele care contin probiotice sunt de obicei naturale, însa pot fi si fabricate prin procese bine controlate care sa mentina culturile de bacterii vii si dupa fabricare. Iaurtul, kefirul, brânza proaspata de vaci, formulele pentru bebelusi sunt doar câteva exemple de alimente bogate în probiotice. Nu trebuie uitate beneficiile probioticelor în ceea ce priveste frumusetea; prin actiunea lor împotriva constipatiei, probioticele ajuta la eliminarea deseurilor si a toxinelor din corp, fapt care are ca rezultate o silueta de invidiat si un ten curat si tânar.

This entry was posted in cura de slabire, diete pentru slabit. Bookmark the permalink.

Comments are closed.